2014-07-06

Rosfeber

Lugn, lugn: Inte rosfeber av den sorten som orsakas av streptokocker!

Däremot rosfeber som  förskönar tillvaron i trädgårdsstaden Huskvarnas många rabatter. Vad vi än säger om alla underbara blommor, så får vi aldrig glömma att hylla rosen.

Så, jag hyllar rosen och så hyllar jag den perfekta sommaren. Kanske blir det regn i eftermiddag, prognoserna säger så. Men rosorna älskar och behöver vatten, liksom allt levande gör.

Såååå, jag hyllar regnet en aning också, med kanske får jag ovett nu?


9 kommentarer:

  1. Tror på regn snart. Nu är här så svettigt att det nog måste bli åska. Rosor gillar vi i Hjo.

    SvaraRadera
  2. Allt liv behöver vatten så ovett, det får du inte ;-)

    SvaraRadera
  3. Rosor är verkligen vackra! Lite regn skulle jag önska här också... Men så blir det nog inte...
    :-)

    SvaraRadera
  4. Inte ovett av mig iaf... och jag har ändå haft semester hela juni... speciellt när du visar en så vacker ros! :)

    SvaraRadera
  5. Vatten är ju jättebra - bara det inte kommer ner hela tiden och inte heller i alltför stora mängder! Fina rosor, väl värda att glädjas åt!

    SvaraRadera
  6. Visst behövs det regn också om det ska kunna växa och frodas i våra trädgårdar och rabatter. Just nu har vi väldigt torrt på Gotland och bevattningsförbud väntas när som helst.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Rosor är fantastiskt fina! Jag har aldrig lyckat med rosor men konstigt nog så har jag halvt om halvt grävt upp en vid min stuga som jag vill flytta på. Det är inte gynnsamt för min ros som den står idag trodde jag...den har aldrig blommat så rikligt och vuxit så mycket som den gjort nu sedan min lilla grävning. Mitt stora problem är bara var jag ska sätta den för där den står nu är inte så bra intill husgrunden. Men jag kommer väl på det så småningom.

    Fint foto!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vi hade också en sådan där helg som kallades "Rosornas charm" i Lovisa där jag bor i södra Finland. Det var första eller andra veckoslutet i juli. Orkade inte själv ta del av det, den här sommaren har ju varit den tyngsta i mitt liv p g a ofrivillig skilsmässa - MEN, jag återhämtar mig sakteliga.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Visst är rosor vackert! Jag har en enda som just nu blommar om med två fina blommor. Bra att du påminde mig om att vattna - åtminstone min ampel som behöver massor av vatten varje dag.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!