2015-01-22

Påfflor som promenadbelöning

Snöslask, snöslask hela dan... Men, det fick inte hindra mig från att ta en liten promenad. Annars finns ju risk, att man växer ihop med soffan och det kunde kanske bli lite opraktiskt.

Det blev en riktigt skön promenad, i alla fall som det känns nu, efteråt.


Väl hemma igen skulle det tappra jaget och den kurrande magen givetvis belönas rikligt. Det gjorde jag genom att servera påfflor med tillbehör.

Vad en påffla är för något? Jo, det är kokt potatis pressad i våffeljärn. Jättegott!


4 kommentarer:

  1. Gud vad fiffigt och gott det där lät och såg ut! Synd att jag inte har nåt påffeljärn... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt riktigt gott. Fin olivolja och lite kryddor, om man vill.

      Radera
  2. Ser väldigt gott ut men jag blir lite konfunderad. Tycker det ser ut som stenbitsrom men trodde du var vegan? Eller så ser jag helt fel. Smart sätt att tillaga potatisen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart ja, plus jättegott!

      Det är tångkaviar och alltså ett veganskt alternativ.

      Radera

Tack för din kommentar!