2014-12-04

VILKEN VACKER BILD!


- Men vilken vacker bild!

Så sa Sotis alldeles spontant, om jag nu kunde tolka hans "kattska" rätt. Efter många års träning, tror jag mig ha någon kunskap i detta gåtfulla språk.

Nåväl, oavsett... till min förvåning kom solen fram idag och till inte riktigt lika stor förvåning blev det faktiskt också en promenad. Hur det kom sig ryms inte i detta inlägg dock.  :)

Soligt men lite kyligt var det och jag har definitivt inte hunnit ställa om mig till decembervädret, ännu. Så när jag väl kom in igen, fick jag krypa in under en tjock pläd och värma mig en bra stund. Sotis kom och la sig intill mig och agerade välvilligt en ack så behövlig extra värmekälla.

Men för att återkomma till bilden, så hade min modell en så blank och fin päls. Han berättade, att han var lite på rymmen, men skulle nog tassa hemåt igen, för magen började ge sig tillkänna. Han var inte riktigt med på att posera så som jag ville, men blev ändå en vacker kontrast till den trista trädstammen och de döda löven bakom.

6 kommentarer:

  1. En vacker bild en vacker dag! Inte det sämsta alls. Här är lika grått som vanligt och solen den ser vi inte mycket av. Men någonstans så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har vi återgått till ordningen, dvs det är grått på nytt. Blir nog ingen promenad idag, som det känns.

      Radera
  2. Jag tror du kan din kattska - det är en otroligt vacker bild :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ama har god smak, vilket jag visste sedan tidigare. "Kisen" hälsar. :)

      Radera
  3. En finstämd vacker bild av Sotis och decembergrå omgivning med solsken i blick. Kanske man kan säga så?
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sotis berömmer din smak, men det kom väl inte som någon större överraskning? :)

      Hoppas att du inte stressar för mycket nu!
      Kram, fina Karin

      Radera

Tack för din kommentar!